2017. január 5., csütörtök

Y generáció és a fogyasztói társadalom

"Kérlek azért titeket, testvéreim, az Isten irgalmasságára, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda magatokat élő, szent, Istennek tetsző áldozatul, és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek, mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes." (Róma 12,1-2)

A generáció-elmélet szerint általában 4 generáció ciklikusan követi egymást, ezen elmélet szerint én valahol az X és Y generációt elválasztó időbeli határon születtem. Ha be kell sorolnom magam ezekbe a kategóriákba, akkor szerintem inkább az Y csapatba tartozok.

Érdemes megnézni mondjuk egy wikipédiát, hogy mik jellemzik ezeket a generációkat. (Például: Pán Péter-effekt)

Az Y és Z generációk társadalmi körülményeit alapvetőleg a korábbi csapatok határozták meg. Köszönjük. (Lásd. "rendszerváltás", 25 ezer milliárd Ft államadósság [2.5 mFt/fő], elvándorlás)

Ezek mellé még megörököltük a fogyasztói társadalmi szokásokat is. Ahogy én látom, ma jobb kapni, mint adni. Ha nem tetszik valami, a megoldást nem keressük, hanem odébb állunk. Jelentkezhet ez a párkapcsolatokban, munkában, országhatáron, akár még a gyülekezetünkkel kapcsolatban is. A mai választó a lábával szavaz.

(Régebben elindult egy folyamat, amikor a falvakból a városokba (panelekbe) költöztek. Manapság ez országok között játszódik. Mi lesz a következő? Átmegyünk másik bolygóra?)

2017 nagy kérdése számomra az, hogy vannak-e még olyanok, akik máshogy szeretnének dönteni, inkább tenni, adni akarnak? És ha vannak, merre kell őket keresni?

Néhány tippem azért már van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése